Optymalizacja witryny w pozycjonowaniu

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie jest obecnie jednym z najczęściej wybieranych działań marketingowych we współczesnym świecie kierowanym przez sprzedaż internetową. Polega na zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce po wpisaniu frazy kluczowej przez internautę, a pojedynczych etapów jest nawet kilkaset.

Znajdziemy wśród nich także UX i UI, czyli User Experience oraz User Interface. Te dwa działania mogą mieć decydujący wpływ na pozycjonowanie oraz na efektywność tych działań i ich skuteczność w dłuższym ujęciu czasu.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie Prestashop oraz stron opartych na innych gotowych silnikach sprowadza się z reguły do tego samego – poprawienia pozycji witryny w wyszukiwarce Google, która w naszym kraju jest w dalszym ciągu zdecydowanie najpopularniejsza. Proces ten polega na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google, który na bieżąco oblicza pozycję naszej witryny względem innych.

Świeże strony bez jakiejkolwiek historii zazwyczaj lądują na samym końcu SERP (Search Engine Results Page), podczas gdy witryny dobrze wypozycjonowane osiągają jedne z pierwszych pozycji. Warto się na nich znaleźć.

UX i UI – te skróty trzeba znać

Pozycjonowanie WordPress przebiega wieloetapowo. Początkowo należy przeprowadzić audyt SEO, dzięki któremu pozycjonerzy oraz programiści mogą poznać zakres dalszej pracy i zaplanować konkretną strategię. W następnych etapach należy zadbać o spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu Google, który bierze pod uwagę w wyliczeniach pozycji wybranej witryny przeróżne atrybuty i parametry.

Działania te dzielą się na on-site, które należy przeprowadzić na wybranej stronie oraz na działania off-site, obejmujące głównie budowanie jak największej bazy linków umieszczonych na zewnętrznych domenach Wśród działań on-site znajdziemy między innymi UI oraz UX.

UX, User Experience, to doświadczenia użytkownika wynikające z kontaktu z wybraną witryną. Warto zadbać o to, aby oczywiście były jak najlepsze. Z reguły oznacza to dostosowanie jej wyglądu, sposobu nawigacji oraz funkcji zabezpieczających do wymagań konkretnej grupy odbiorców. Niezbędny jest także łatwy dostęp do najczęściej otwieranych podstron, np. FAQ bądź dostaw w przypadku sklepów internetowych, a także duże i czytelne informacje na tematy takie jak stan realizacji bądź formy płatności.

UI, a właściwie User Interface, to zagadnienie dotyczące wyłącznie części wizualnej danej witryny i ma duży wpływ na efektywność działań SEO. Polega na dostosowaniu wyglądu strony WWW do oczekiwań konkretnej grupy docelowej, które znacznie się różnią. Dla przykładu internauci poszukujący portfolio najlepszego adwokata w mieście z pewnością zostaną na dłużej na witrynie dającej wrażenie luksusowej, estetycznej i eleganckiej, podczas gdy gracze komputerowi z pewnością najbardziej docenią witrynę z żywiołowymi barwami i dynamicznymi, interaktywnymi elementami strony.

Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak sklepy mogą dotrzeć do klientów przez social media?
Jak sklepy mogą dotrzeć do klientów przez social media?
Potencjał, jaki posiadają social media, jest ogromny. Możesz go wykorzystać na przykład do zwiększenia ruchu w sklepie internetowy. Dowiedz się, […]
Odkrywając moc storytellingu w budowaniu siły marki
Odkrywając moc storytellingu w budowaniu siły marki
Dowiedz się, jak efektywne opowieści mogą przekształcić Twoją markę w siłę do pokonania. Podkreślając znaczenie storytellingu, artykuł odkrywa, jak wpływa na budowanie marki.
Jak skutecznie promować swój produkt za pomocą Instagram Stories – poradnik dla początkujących
Jak skutecznie promować swój produkt za pomocą Instagram Stories – poradnik dla początkujących
Odkryj skuteczne strategie promocji produktów za pomocą Instagram Stories. Ten poradnik daje konkretne wskazówki, jak budować silną markę i zwiększać sprzedaż.
Ostatnie wpisy