Netflix to jedna z najpopularniejszych platform z filmami i serialami. Ostatnio pojawiły się jednak wiadomości o „wyczerpaniu się” puli klientów, których serwis mógł pozyskać. Co zrobi firma, żeby utrzymać się na rynku?
Netflix ma ponad 100 milionów oficjalnych użytkowników. Warto jednak wziąć pod uwagę, że z jednego abonamentu mogą korzystać nawet 4 osoby, a w praktyce do danego konta ma dostęp znacznie więcej potencjalnych widzów, którzy dzielą się opłatami. Netflix wielokrotnie próbował walczyć z tego typu zachowaniami, jednak na dłuższą metę okazało się to nieskuteczne. Czy nowa polityka jest kolejną próbą poradzenia sobie ze stratami związanymi ze współdzieleniem kont?
Na 1 listopada 2022 roku planowane jest umożliwienie (w niektórych krajach) korzystania z Netfliksa za niższą opłatę – ale za to z reklamami. Taka subskrypcja ma obniżyć „próg wejścia” dla osób, których sytuacja finansowa nie pozwala na wykupienie standardowego pakietu. Jeżeli model się sprawdzi, prawdopodobnie będziemy mogli oczekiwać poszerzenia oferty na inne państwa. Czy takie działania przyniosą platformie oczekiwany sukces w postaci większej liczby abonamentów? Przekonamy się już niebawem.
Zdj. główne: CardMapr.nl/unsplash.com