Co oferuje nowy format reklam na YouTube?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Nadchodzi nowy wymiar reklamy. Youtube testuje reklamy audio z myślą o słuchaczach muzyki i podcastów.

Na liście najpopularniejszych wyszukiwań na YouTube w tym roku dominują zapytania o artystów, zespoły oraz utwory muzyczne. 57 ze 100 najczęściej wyszukiwanych haseł dotyczy muzyki. Oprócz nagrań studyjnych, YouTube szybko stał się miejscem docelowym występów muzycznych na żywo oraz słuchowisk czy podcastów.

Testy nowej reklamy

Biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy YouTube w większości konsumują treści skoncentrowane na dźwięku, serwis wystartował z testami beta nad reklamami audio. 

Będą to krótkie treści dźwiękowe, maksymalnie 30-sekundowe nagrania, będące tłem dla odnośnika do witryny bądź produktu reklamodawcy.

Dobre rokowania

(fot. Luke Chesser, źródło: unsplash.com)

Po miesiącach testów alfa firma twierdzi, że wczesne testy kampanii reklam audio na YouTube przyniosły znaczący wzrost świadomości marek, które uczestniczyły w badaniach.

Przykładowo Shutterfly odnotował 14% wzrost rozpoznawalności reklam i 2% wzrost pozytywnego nastawienia wśród docelowych odbiorców korzystających z reklam audio na YouTube. Ogólnie rzecz biorąc, w testach przeprowadzonych od czerwca 2019 r. do marca 2020 r. YouTube wykazał, że ponad 75% badanych kampanii audio odnotowało pozytywne rezultaty dot. kreowania wizerunku marki i zapamiętania jej przez konsumentów.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Future Publishing / Future / Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Personalizacja przekazu reklamowego jako klucz do skutecznej kampanii
Personalizacja przekazu reklamowego jako klucz do skutecznej kampanii
Dowiedz się, jak skutecznie personalizować przekaz reklamowy, aby zwiększyć efektywność kampanii i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe. Sprawdź kluczowe strategie i techniki personalizacji.
Jak skuteczne projektowanie opakowań może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów?
Jak skuteczne projektowanie opakowań może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów?
Odkryj, jak kreatywne podejście do projektowania opakowań może przyciągnąć uwagę klientów i wpłynąć na ich decyzje zakupowe.
Jak personalizowane naklejki mogą podnieść świadomość marki
Jak personalizowane naklejki mogą podnieść świadomość marki
Odkryj, jak spersonalizowane naklejki mogą efektywnie zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
Ostatnie wpisy