Pozycjonowanie SEO, a płatna kampania reklamowa

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

We współczesnym świecie opartym na e-handlu ciężko o lepsze narzędzie do walki z niską popularnością witryny niż pozycjonowanie. Proces ten, mimo jego dużego skomplikowania technicznego i wieloetapowej analizy dotychczasowych działań, charakteryzuje się najwyższą możliwą skutecznością i efektywnością. Wielu przedsiębiorców, szczególnie początkujących start-upów, uznaje pozycjonowanie IdoSell za zdecydowanie lepszy i tańszy wybór w dłuższym ujęciu czasowym niż korzystanie z kampanii płatnej, opartej na artykułach sponsorowanych, content marketingu i nie tylko.

Czy pozycjonowanie SEO się opłaca?

Pozycjonowanie PrestaShop oraz innych CMS’ów ma jeden podstawowy cel – zwiększyć widoczność witryny na tle innych poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten jest realizowany wieloetapowo i łączy się z przeprowadzeniem setek pojedynczych kroków, w tym modyfikacji kodu źródłowego czy dbaniu o wizualny aspekt konkretnego sklepu działającego w e-commerce. Pozycję danej strony w listingu (SERP) wyznacza zawsze algorytm Google, który analizuje wszelkie dane pozyskane od robotów crawlujących. To one odwiedzają każdą ogólnodostępną witrynę i pobierają z niej wszystkie dane niezbędne do ustalenia Page Ranku. Założeniem działań SEO jest spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu w jak najbardziej precyzyjny i zgodny z zasadami sposób.

Zalety pozycjonowania SEO

Pozycjonowanie SEO ma wiele zalet i warto poznać je wszystkie jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z daną agencją. Wszystkie zalety mają ogromne znaczenie dla przedsiębiorcy, który e-commerce traktuje jako główne lub poboczne źródło dochodu. Wśród atutów pozycjonowania warto wymienić:

  • możliwość dotarcia do ogromnej grupy nowych klientów,
  • zwiększenie komfortu korzystania ze strony przez internautę,
  • większe zaufanie w oczach potencjalnych zainteresowanych,
  • znacznie większe możliwości rozwoju witryny,
  • i wiele innych.

Najważniejszym celem wszystkich agencji interaktywnych jest dotarcie aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Nie zawsze jednak ma to sens. W przypadku bardzo popularnych fraz kluczowych, np. “buty męskie” bądź “auta używane” konkurencja jest tak silna, że osiągnięcie topowej pozycji wymaga ogromnych nakładów finansowych, które nie zawsze się zwracają.

Płatne kampanie jako zamiennik pozycjonowania – czy to ma sens?

Płatne kampanie reklamowe, czy to w Google Ads, na Facebooku bądź Instagramie, mają na celu głównie szybkie, lecz także dość krótkotrwałe zwiększenie popularności wybranej witryny. Podobnie działają także artykuły sponsorowane oraz inne warianty content marketingu, których efektywność stoi na wysokim poziomie wyłącznie przez czas ich działania. Stanowią jednak dobre uzupełnienie pozycjonowania. Dlaczego? Dlatego, że algorytm Google zwraca uwagę między innymi na linki, które zostały umieszczone na innej stronie i prowadzą do naszej witryny.

Fot. Štefan Štefančík/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak personalizowane taśmy pomagają w budowaniu marki?
Jak personalizowane taśmy pomagają w budowaniu marki?
Odkryj, jak korzystanie z personalizowanych taśm może pomóc w budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki. Dowiedz się, jak używać ich w praktyce i jakie korzyści mogą przynieść.
Netflix zmienia politykę dotyczącą reklam – zmiany już od listopada!
Netflix zmienia politykę dotyczącą reklam – zmiany już od listopada!
Netflix to jedna z najpopularniejszych platform z filmami i serialami. Ostatnio pojawiły się jednak wiadomości o „wyczerpaniu się” puli klientów, […]
Jak wykorzystać banery reklamowe do skutecznej promocji twojej firmy
Jak wykorzystać banery reklamowe do skutecznej promocji twojej firmy
Odkryj skuteczne strategie wykorzystania banerów reklamowych do promocji twojej firmy i zwiększenia jej widoczności online.
Ostatnie wpisy