We współczesnym świecie opartym na e-handlu ciężko o lepsze narzędzie do walki z niską popularnością witryny niż pozycjonowanie. Proces ten, mimo jego dużego skomplikowania technicznego i wieloetapowej analizy dotychczasowych działań, charakteryzuje się najwyższą możliwą skutecznością i efektywnością. Wielu przedsiębiorców, szczególnie początkujących start-upów, uznaje pozycjonowanie IdoSell za zdecydowanie lepszy i tańszy wybór w dłuższym ujęciu czasowym niż korzystanie z kampanii płatnej, opartej na artykułach sponsorowanych, content marketingu i nie tylko.
Pozycjonowanie PrestaShop oraz innych CMS’ów ma jeden podstawowy cel – zwiększyć widoczność witryny na tle innych poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten jest realizowany wieloetapowo i łączy się z przeprowadzeniem setek pojedynczych kroków, w tym modyfikacji kodu źródłowego czy dbaniu o wizualny aspekt konkretnego sklepu działającego w e-commerce. Pozycję danej strony w listingu (SERP) wyznacza zawsze algorytm Google, który analizuje wszelkie dane pozyskane od robotów crawlujących. To one odwiedzają każdą ogólnodostępną witrynę i pobierają z niej wszystkie dane niezbędne do ustalenia Page Ranku. Założeniem działań SEO jest spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu w jak najbardziej precyzyjny i zgodny z zasadami sposób.
Pozycjonowanie SEO ma wiele zalet i warto poznać je wszystkie jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z daną agencją. Wszystkie zalety mają ogromne znaczenie dla przedsiębiorcy, który e-commerce traktuje jako główne lub poboczne źródło dochodu. Wśród atutów pozycjonowania warto wymienić:
Najważniejszym celem wszystkich agencji interaktywnych jest dotarcie aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Nie zawsze jednak ma to sens. W przypadku bardzo popularnych fraz kluczowych, np. “buty męskie” bądź “auta używane” konkurencja jest tak silna, że osiągnięcie topowej pozycji wymaga ogromnych nakładów finansowych, które nie zawsze się zwracają.
Płatne kampanie reklamowe, czy to w Google Ads, na Facebooku bądź Instagramie, mają na celu głównie szybkie, lecz także dość krótkotrwałe zwiększenie popularności wybranej witryny. Podobnie działają także artykuły sponsorowane oraz inne warianty content marketingu, których efektywność stoi na wysokim poziomie wyłącznie przez czas ich działania. Stanowią jednak dobre uzupełnienie pozycjonowania. Dlaczego? Dlatego, że algorytm Google zwraca uwagę między innymi na linki, które zostały umieszczone na innej stronie i prowadzą do naszej witryny.
Fot. Štefan Štefančík/unsplash.com