Potencjał, jaki posiadają social media, jest ogromny. Możesz go wykorzystać na przykład do zwiększenia ruchu w sklepie internetowy. Dowiedz się, jak korzystać z tak zwanych sociali, aby przynosiły Ci one wiele korzyści.
Umiejętnie użyte social media mogą być niezwykle istotnym kanałem komunikacyjnym i elementem strategii marketingowej. Szczególnie w przypadku sklepów internetowych i ogólnie pojętej branży e-commerce. Jednak jak dokładnie wykorzystać media społecznościowe i jak w sprawny sposób się po nich poruszać?
Zacznijmy od tego, że aby w pełni korzystać z mediów społecznościowych, należy w pierwszej kolejności założyć oficjalny profil sklepu, a następnie rzetelnie go prowadzić. I nie, jeden post raz na jakiś czas lub pojedyncza reklama na Facebooku nie wystarczą. Tak samo, jak w przypadku innych działań marketingowych lub wizerunkowych, należy stworzyć strategię i wprowadzić ją w życie. Ważne jest także, aby dopasować prowadzenie social media do danej platformy, ponieważ inaczej będziemy korzystać z Instagrama, a inaczej z YouTube. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest w tym przypadku zatrudnienie firmy lub osoby, która zajmie się takimi czynnościami jak obsługa social media, jednak możesz z powodzeniem zrobić to samodzielnie. Jak?
Zacznijmy od platformy, jaką jest Facebook. W przypadku sklepu internetowego możesz go wykorzystać na przykład jako miejsce na reklamowanie swoich produktów. Ogromną zaletą tej platformy jest fakt, że gromadzi ona dane użytkowników. Dzięki temu możesz skorzystać z analizy dotyczącej planów, zainteresowań, miejsca zamieszkania, wieku czy płci potencjalnych klientów, a następnie dopasować rodzaj oraz częstotliwość reklam. Facebook to również genialne miejsce do dzielenia się informacjami dotyczącymi Twojego sklepu. Pamiętaj także o regularnym linkowaniu oferowanych przez Ciebie produktów, ponieważ pomoże to w wypozycjonowaniu strony internetowej Twojego sklepu.
Instagram podobnie jak Facebook jest dobrym miejscem na reklamę, jednak jego największy potencjał leży w bezpośrednim kontakcie z klientami oraz integracji grupy docelowej. Warto więc na bieżąco wrzucać ciekawe relacje na InstaStories, które pokażą zakulisową działalność sklepu oraz angażujące posty. Pamiętaj też, że w przypadku stories o wiele bardziej interesujące są te, na których Ty lub ktoś z Twoich pracowników autentycznie coś mówi. Takie „gadane” filmiki dają odbiorcy poczucie bliższej, bardziej koleżeńskiej relacji z marką. Warto także na maksa wykorzystać potencjał hashtagów. Dzięki temu znacząco zwiększysz zasięg postów. Pamiętaj jednak, że Instagram jest platformą opierającą się na treściach wizualnych. Tak jak na Facebooku warto skupić się na interesującym tekście, tak tutaj największą rolę odgrywają ciekawe i przyciągające wzrok grafiki.
Jeśli chcesz dotrzeć do grona młodszych odbiorców, to warto także wykorzystać Tik Toka. Jest to platforma, która rozwija się w niesamowicie szybkim tempie, co daje ogromne możliwości dla twórców. Pamiętaj jednak, aby konkretnie określić swoją grupę docelową i do niej dobrać content. Algorytm TokToka jest bowiem dość skomplikowany i rzeczywiście wyświetla odbiorcom jedynie treści, którymi będą potencjalnie zainteresowani. Dlatego też, jeśli chcesz wprowadzić na tą platformę swój sklep internetowy, rozeznaj się w obecnych trendach wśród Twojej grupy docelowej i na ich podstawie twórz i wrzucaj treści.
Zdjęcie główne: Negative Space/pexels.com