Nadchodzi nowy wymiar reklamy. Youtube testuje reklamy audio z myślą o słuchaczach muzyki i podcastów.
Na liście najpopularniejszych wyszukiwań na YouTube w tym roku dominują zapytania o artystów, zespoły oraz utwory muzyczne. 57 ze 100 najczęściej wyszukiwanych haseł dotyczy muzyki. Oprócz nagrań studyjnych, YouTube szybko stał się miejscem docelowym występów muzycznych na żywo oraz słuchowisk czy podcastów.
Biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy YouTube w większości konsumują treści skoncentrowane na dźwięku, serwis wystartował z testami beta nad reklamami audio.
Będą to krótkie treści dźwiękowe, maksymalnie 30-sekundowe nagrania, będące tłem dla odnośnika do witryny bądź produktu reklamodawcy.
Po miesiącach testów alfa firma twierdzi, że wczesne testy kampanii reklam audio na YouTube przyniosły znaczący wzrost świadomości marek, które uczestniczyły w badaniach.
Przykładowo Shutterfly odnotował 14% wzrost rozpoznawalności reklam i 2% wzrost pozytywnego nastawienia wśród docelowych odbiorców korzystających z reklam audio na YouTube. Ogólnie rzecz biorąc, w testach przeprowadzonych od czerwca 2019 r. do marca 2020 r. YouTube wykazał, że ponad 75% badanych kampanii audio odnotowało pozytywne rezultaty dot. kreowania wizerunku marki i zapamiętania jej przez konsumentów.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Future Publishing / Future / Getty Images